26 Haziran 2026, 15:06:04
Dolar 46,6252
Euro 53,1733
Altın 6.062,27
BİST 14.285,62
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Mersin 29°C
Parçalı Bulutlu
Mersin
29°C
Parçalı Bulutlu
Cts 30°C
Paz 30°C
Pts 30°C
Sal 30°C

Serdaroğlu: Ülkeyi asgari ücretliler ve kamu çalışanları değil, emeğin hakkına göz dikenler bu noktaya getirdi

Serdaroğlu: Ülkeyi asgari ücretliler ve kamu çalışanları değil, emeğin hakkına göz dikenler bu noktaya getirdi
26/06/2026 12:35
A+
A-

Hür-İş Federasyonu Başkanı Ahmet Serdaroğlu, İşverenler Sendikası Başkanı Metin Arhun’un, “kamu maaşlarına müdahale edilememesinin ekonominin tüm alanlarını olumsuz etkilediği” yönündeki açıklamalarına yazılı açıklamayla yanıt verdi.

Serdaroğlu, Arhun’un her ne kadar İşverenler Sendikası Başkanı sıfatını taşısa da bugün birçok işvereni temsil etmediğinin ortada olduğunu savundu. İş dünyasının içinden birçok işverenin de Arhun’un kendilerini temsil etmediğini dile getirdiğini ifade eden Serdaroğlu, “Kendi sektöründe ve iş dünyasında adil rekabet koşullarının oluşmasına dahi katkı koyamayanların, bugün çıkıp tüm işverenler adına konuşması kabul edilemez” dedi.

Arhun’un ülkenin ekonomik sorunlarının sebebi olarak kamu çalışanlarının maaşlarını göstermeye çalıştığını öne süren Serdaroğlu, bunun gerçekleri çarpıtmaktan başka bir şey olmadığını savundu.

Ülkenin yaşadığı mali sıkıntıların temel nedenlerinden birinin büyük sermayeden etkin ve adil vergi toplanamaması olduğunu belirten Serdaroğlu, yıllardır servet vergisinden kaçınılması, vergi adaletinin sağlanamaması ve bazı çevrelerin ekonomik sistemden orantısız şekilde faydalanmasının bedelini emekçilerin, asgari ücretlilerin ve dar gelirli vatandaşların ödediğini ifade etti.

Metin Arhun’un “Asgari ücret 600 Sterlin’den 900 Sterlin’in üzerine çıkınca ip koptu” şeklindeki açıklamasının emeğin değerine bakış açısını ortaya koyduğunu ileri süren Serdaroğlu, “Asıl kopan ip, asgari ücretin yükselmesiyle değil; yıllardır kurulan adaletsiz ekonomik düzenle kopmuştur” ifadelerini kullandı.

Serdaroğlu, çalışanların insanca yaşayabilecek bir ücret talep etmesinin suç olmadığını belirterek, “Suç olan, her zam döneminde emekçilerin cebine girecek üç kuruşa göz dikmek ve bunu engellemek için kamuoyunu yanıltmaya çalışmaktır” dedi.

Her asgari ücret görüşmesi öncesinde Metin Arhun’un çalışanların maaş artışlarını hedef alan açıklamalar yaptığını savunan Serdaroğlu, hayat pahalılığı altında ezilen insanların ücretlerine yapılacak düzenlemeleri engellemek için algı operasyonları yürütüldüğünü öne sürdü.

Meselenin yalnızca Metin Arhun olmadığını ifade eden Serdaroğlu, asıl sorumluluğun bu anlayışa teslim olan, çalışanları korumak yerine sermayenin taleplerini öncelikli gören hükümetlerde ve hayat pahalılığının altında kalan asgari ücretleri onaylayan Çalışma Bakanlıklarında olduğunu savundu.

Serdaroğlu, açıklamasında Metin Arhun’a şu soruları yöneltti:

“Türk gazına zam yapılırken neredeydiniz? Elektriğe yüzde 22 zam yapılırken neden tek bir açıklama yapmadınız? Akaryakıt fiyatları artarken neden sessiz kaldınız? Vatandaşın mutfak masrafı katlanırken neden ortaya çıkmadınız? İşverenlerin maliyetlerini etkileyen enerji zamları karşısında neden aynı sertliği göstermediniz?”

“Ne hikmetse konu asgari ücret olunca ortaya çıkıyor, çalışanların maaşlarını hedef alan açıklamalar yapıyorsunuz” diyen Serdaroğlu, Avrupa ile kıyaslama yapılacaksa yalnızca gelirlerin değil, sağlık, eğitim, ulaşım, iletişim, akaryakıt, temel tüketim harcamaları ile sosyal yaşam ve tatil olanaklarının da değerlendirilmesi gerektiğini belirtti.

Kamu çalışanlarının maaşlarını eleştirenlerin önemli bir bölümünün yıllardır mevcut düzenin nimetlerinden faydalandığını savunan Serdaroğlu, Hür-İş Federasyonu olarak emekçilerin günah keçisi ilan edilmesine, asgari ücretlinin ekmeğine göz dikilmesine ve kamu çalışanlarının hedef gösterilmesine izin vermeyeceklerini kaydetti.

Serdaroğlu, gerçekleri çarpıtanlara karşı mücadelelerini kararlılıkla sürdüreceklerini belirterek, “Bu halkı görmezden gelenler, günü geldiğinde halk tarafından da görmezden gelinecektir. Çalışanların sesine kulak tıkayanlar, sandık günü geldiğinde bunun cevabını alacaktır” ifadeleriyle açıklamasını tamamladı.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.